Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen die wij binnen krijgen. Bekijk alvorens u ons contact opneemt aub of uw vraag niet reeds hier tussen staat.

Webhosting

Show all / Hide all

fold faq

Wordt mijn website uitgeschakeld bij teveel dataverkeer?

Nee, uw website zal gewoon in de lucht blijven als u over uw dataverkeer heengaat. Wel zult u achteraf van ons een factuur krijgen over het teveel gebruikte dataverkeer.

Indien wij constateren dat de hoeveelheid dataverkeer opeens explosief is toegenomen, zullen wij contact opnemen met de eigenaar van de site om te kijken wat er aan de hand is. Mocht er iets mis zijn, kunnen wij ook direct ingrijpen zodat u niet achteraf met hoge rekeningen opgezadeld wordt.

Mocht u regelmatig over uw datalimiet heen gaan, dan zullen wij met u contact opnemen om te kijken of een groter hosting pakket niet beter bij uw website aansluit.

Heeft u geen zin in rekeningen achteraf, dan kunt u bij ons per email aanvragen dat uw website op zwart gaat zodra de limiet overschreden wordt. Dit houdt dus wel in dat uw website onbereikbaar is en ook uw e-mail niet werkt!

U zult bij het naderen van de datalimiet altijd per email automatisch waarschuwingen ontvangen hierover.

fold faq

Kunnen jullie iets uit de dagelijkse backup terugzetten?

Iedere gebruiker blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor zijn backups! Dat kan ook heel eenvoudig ingesteld worden vanuit Direct Admin. De backup functie in Direct Admin geeft u de mogelijkheden om dagelijks een volledige backup te maken van uw website, welke u lokaal (op de server harddisk) kunt opslaan of via FTP kan laten uploaden naar een andere computer (bijvoorbeeld uw pc thuis of server op de zaak). Let bij de eerste optie wel op de verbruikte harddiskruimte en verwijder regelmatig oude backups. Vanuit DA is het ook zeer eenvoudig om een bepaald bestand uit de backup weer terug te zetten, dit is slechts een kwestie van aanklikken.

Wij maken dagelijks een image-level backup van de complete webserver. Deze backups zijn bedoelt als backup voor het geval een server geheel crasht en zijn niet bedoeld voor het terugzetten van een bepaald bestand of database.

Indien wij uit onze serverbackups een bestand terug moeten zetten, zitten hier -gezien het tijdrovende proces dat hiermee gepaard gaat- kosten aan verbonden. Uit ervaring is gebleken dat een dergelijke restore 2 tot 3 uur werk oplevert, welke bij een klantenrestore in rekening worden gebracht à 50 euro per uur exclusief BTW. Wees dus slim en maak zelf met Direct Admin backups!

fold faq

Hoe verhuis ik een Internationale (.com/.net/.org etc) domeinnaam naar Sity?

Een domeinnaam verhuizen naar Sity die U al bij een andere provider heeft is mogelijk.

1) Vermeld aan uw oude provider dat u de domeinnaam gaat verhuizen. Vraag hierbij expliciet om een EPP-code en vraag tevens om de domeinnaam te UNLOCKEN. *(Dit geld alleen voor .com/.net/.org)

2) Voeg de domeinnaam toe aan uw hostingpakket. Dit kan via de optie "Domain Setup" (Of Domein Setup als U de NL taal heeft) in uw DirectAdmin controlepaneel.

3) Stuur een e-mail naar sales@sity.nl o.v.v. uw klantnummer en vermeld de gewenste domeinnaam om te verhuizen

4) U krijgt bericht van ons terug met de nadere procedure en eventuele stappen die u dient te volgen. Een verhuizing duurt doorgaands 4-10 werkdagen

*N.B. Indien u nog GEEN klant bent bij Sity, dan loopt u het normale bestelprocess door. Voer de gewenste domeinnaam in om te verhuizen van de andere provider en kies vervolgens de optie "verhuizen".

fold faq

Hoe verhuis ik een Nederlandse (.nl) domeinnaam naar Sity?

Een domeinnaam verhuizen naar Sity die U al bij een andere provider is mogelijk.

1) Voeg de domeinnaam toe aan uw hostingpakket. Dit kan via de optie "Domain Setup" (Of Domein Setup als U de NL taal heeft) in uw DirectAdmin controlepaneel.

2) Stuur een e-mail naar sales@sity.nl o.v.v. uw klantnummer en vermeld de gewenste domeinnaam om te verhuizen en de EPP-code van de domeinnaam, welke u bij uw huidige provider kunt opvragen

3) U krijgt bericht van ons terug met de nadere procedure en eventuele stappen die u dient te volgen. Een verhuizing duurt doorgaands 4-5 werkdagen

*N.B. Indien u nog GEEN klant bent bij Sity, dan loopt u het normale bestelprocess door. Voer de gewenste domeinnaam in om te verhuizen van de andere provider en kies vervolgens voor de optie "verhuizen".

fold faq

Ik kan 'DNS Management' niet vinden

Heeft u een webhosting pakket besteld en u kunt 'DNS Management' niet vinden?

Dit klopt, standaard hebben wij 'DNS Management' uitgeschakeld, dit kan eenvoudig via info[at]sity.nl ingeschakeld worden o.v.v. uw klantnummer en domeinnaam.

De reden dat wij standaard 'DNS Management' hebben uitgeschakeld heeft ermee te maken dat er anders foutieve wijzigingen worden aangebracht waardoor uw website niet meer bereikbaar is.

Mocht u n.a.v. dit bericht nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag via support[at]sity.nl

fold faq

Ik krijg pop-ups bij mijn site, wat kan ik hieraan doen?

De hosting van Sity is reclame-vrij, pop-ups en pop-unders komen dus niet van ons af. Pop-ups kunnen wel verschijnen door andere oorzaken:

Nedstat teller
Sinds de wijziging van Nedstat in Webstats4u, heeft Nedstat pop-ups erbij. Deze worden vaak niet bij iedere page-load actief, maar komen wel regelmatig opzetten. De enige manier om van deze pop-ups af te komen, is door de Nedstat teller te verwijderen, of om de code van de teller te beperken tot de < a > en < img > tags en alle overige code te verwijderen.

Spyware
De meest voorkomende oorzaak van pop-ups is spyware, welke u elders op Internet opgelopen heeft door ergens een banner of pop-up aan te klikken of op 'ja' te klikken bij de vraag om een programma te installeren. In dit geval zult u ook op andere websites of in Windows zelf al last hebben van pop-ups. De enige manier om hiervan af te komen, is om anti-spyware software over uw pc te laten lopen. Goede programma's die deze rotzooi kunnen verwijderen zijn o.a. Malwarebytes, Hitman Pro, Ad-aware en Microsoft Anti-Spyware. Deze kunt u kosteloos van Internet downloaden.

fold faq

Ik wil mijn domeinnaam wegverhuizen?

Indien u uw domeinna(a)m(en) wenst te verhuizen naar een andere partij dient u hiervoor een opzegging in te dienen via www.sity.nl, nadat u bent ingelogd bij 'Mijn contracten'. Dit omdat bij de domeinnaam een hostingpakket zit.
U dient bij de opzegging aan te geven dat u graag (indien van toepassing) de EPP-code wenst te ontvangen.

De werkwijze van opzeggen kunt u vinden bij het kopje 'Administratief' en dan bij: Hoe moet ik mijn hosting / contract opzeggen?

Een wegverhuizing van domeinna(a)m(en) is namelijk géén opzegging, de diensten zullen dan na evengoed na wegverhuizing worden verlengd conform onze algemene voorwaarden.

De reden dat de diensten niet worden beëindigd is omdat men vaak nog gebruik wilt blijven maken van het hostingpakket, of even later een andere domeinnaam hiervoor in de plaatst neemt.

fold faq

Is de hoeveelheid dataverkeer FUP?

FUP staat voor Fair Use Policy, ofwel alles is toegestaan totdat het de spuigaten uitloopt.

Veel hosting providers hanteren 'ongelimiteerd' dataverkeer of een hoeveelheid dataverkeer met een FUP, wat feitelijk inhoudt dat er wel degelijk limieten aan zitten. Zodra je veel dataverkeer gebruikt of regelmatig bij je FUP limiet in de buurt komt, zal je bij deze providers extra moeten betalen.

De hoeveelheid dataverkeer bij Sity is zonder FUP, alle limieten zijn 'harde' limieten. Zolang je onder je datalimiet blijft, zul je ons dus nooit horen klagen.

fold faq

Kan ik mijn domeinnaam veranderen?

Veranderen van een domeinnaam kan helaas niet, aangezien de tekstuele domeinnaam het daadwerkelijke product is.

U kunt wel een nieuwe domeinnaam aanvragen en de oude laten vervallen. U betaalt dan wel de kosten voor de nieuwe domeinnaam (zie prijzen domeinen).

fold faq

Kan ik per domeinnaam een andere website draaien?

Bij onze webhostingpakketten kunt u altijd meerdere domeinnamen registreren. Iedere domeinnaam krijgt standaard zijn eigen map en per domeinnaam kan er dus een andere website geupload worden, via één en hetzelfde (standaard) ftp account. U kunt desgewenst in het Direct Admin controlepaneel een extra FTP account aanmaken dat alleen rechten heeft tot het wijzigen van de bestanden van slechts één domeinnaam.

fold faq

Kunnen jullie iets uit de dagelijkse backup terugzetten?

Iedere gebruiker blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor zijn backups! Dat kan ook heel eenvoudig ingesteld worden vanuit Direct Admin. De backup functie in Direct Admin geeft u de mogelijkheden om dagelijks een volledige backup te maken van uw website, welke u lokaal (op de server harddisk) kunt opslaan of via FTP kan laten uploaden naar een andere computer (bijvoorbeeld uw pc thuis of server op de zaak). Let bij de eerste optie wel op de verbruikte harddiskruimte en verwijder regelmatig oude backups. Vanuit DA is het ook zeer eenvoudig om een bepaald bestand uit de backup weer terug te zetten, dit is slechts een kwestie van aanklikken.

Wij maken dagelijks een image-level backup van de complete webserver. Deze backups zijn bedoelt als backup voor het geval een server geheel crasht en zijn niet bedoeld voor het terugzetten van een bepaald bestand of database.

Indien wij uit onze serverbackups een bestand terug moeten zetten, zitten hier -gezien het tijdrovende proces dat hiermee gepaard gaat- kosten aan verbonden. Uit ervaring is gebleken dat een dergelijke restore 2 tot 3 uur werk oplevert, welke bij een klantenrestore in rekening worden gebracht à 50 euro per uur exclusief BTW. Wees dus slim en maak zelf met Direct Admin backups!

fold faq

Mag ik alles draaien op mijn hosting?

In principe sluiten wij vrijwel niets uit op onze hostingpakketten. We hebben vrijwel alle PHP libraries geïnstalleerd, zodat u met alle grotere standaard scripts en software pakketten overweg kunt.

Een privé website, chat engines, pornografie, forums, webshops, fotocollecties, videos, etcetera. Dit mag allemaal op onze servers, mits de scripts die gebruikt worden niet onze server overbelasten.

Criminals of andere RPG's mogen bij ons op de servers draaien, maar hiervoor hebben wij speciale Criminals pakketten.

Wat niet is toegestaan, zijn MSN, IRC of andere bots, (zoekmachine) indexing robots en Proxy servers. Ook malafide scripts zoals mailbombers, spamscripts en (d)dos scripts zijn uiteraard niet toegestaan. Verder is het niet toegestaan illegale inhoud of bestanden op uw hosting te plaatsen of andere aan te zetten tot illegale praktijken, zoals ook is beschreven in onze algemene voorwaarden.

fold faq

Moet ik voor .NL domeinen formulieren opsturen?

Voor .NL domeinnamen hebben wij, in tegenstelling tot de meeste andere providers, helemaal geen formulieren nodig. U hoeft dus geen registratiecontract, verhuisformulier, KvK uitreksel of copy legitimatie naar ons toe te sturen!

fold faq

Wat is het wachtwoord van het standaard email account?

Standaard wordt er bij ieder domein in uw webhostingaccount automatisch een email adres aangemaakt, namelijk (server gebruikersnaam)@(domeinnaam).(extentie)

Het wachtwoord van het standaard aangemaakte account kunt u niet afzonderlijk veranderen, maar is gelijk aan het wachtwoord voor het Direct Admin controlepaneel.

fold faq

Wat moet ik bij een verhuizing met mijn oude provider doen?

Als u een .NL domeinnaam naar ons wilt verhuizen, dient u dit VOORAF bij uw huidige provider door te geven. Doet u dit niet, dan kan het zijn dat de oude provider de verhuizing herroept, met een 75 euro bijkomende boete!

Bij verhuizing van een .COM of .NET domeinnaam, dient u uw huidige provider te verzoeken de lock van de domeinnaam af te halen. Bij een .ORG domeinnaam, dient u bij uw huidige provider een zogenaamde Auth-code op te vragen, welke wij nodig hebben om de domeinnaam te kunnen verhuizen.

Behalve doorgeven dat u gaat verhuizen, is het ook belangrijk om aan hun door te geven dat u uw huidige contract wilt opzeggen. Let hierbij op de opzegtermijn die de provider hanteert! Bij de meeste providers moet een opzegging schriftelijk (per brief) en minimaal 2 maanden voor het einde van het contract. Zegt u niet op, dan is de kans groot dat u alsnog een factuur ontvangt voor diensten die u dan al lang niet meer bij hun afneemt. Zeker doen dus!

Verder is het altijd belangrijk om voordat u bij ons hosting aanvraagt, een backup maakt van uw website (vergeet de database niet!), anders kan het zijn dat u er niet meer aan kunt komen of uw oude provider uw account al verwijderd heeft! U moet namelijk zelf uw website overzetten naar onze servers.

fold faq

Whois zegt vrij/beschikbaar maar hij is bezet?

Het komt regelmatig voor dat een whois-server tijdens een lookup een foute return geeft, als gevolg hiervan klopt het resultaat niet.

Het is bij ons bekend dat dit probleem bij .EU is, voor een whois uit te voeren op .EU verzoeken wij u te kijken op EURid.eu

Mocht u dit probleem bij meerdere extensies ondervinden dan vernemen wij dat graag.

Administratief

Show all / Hide all

fold faq

Kan ik per maand / per x maanden betalen?

Dit is afhankelijk van hoe hoog het maandelijkse bedrag is:

  • Maandelijkse bedragen van boven de 100 euro kunnen zondermeer per maand gefactureerd en betaald worden.
  • Maandelijkse bedragen van boven de 50 euro kunnen zondermeer per 3 maanden gefactureerd en betaald worden.
  • Maandelijkse bedragen tussen de 10 en 50 euro kunnen per 3 maanden gefactureerd worden, maar hierbij volgt een toeslag van 5% van het maandbedrag voor administratiekosten.
  • Voor maandelijkse bedragen onder de 10 euro kan geen afwijkende betalingstermijn worden gehanteerd.

Standaard worden altijd de termijnen gehanteerd zoals ze op de verschillende productenpagina's worden vermeld, afwijkende betalingstermijnen dienen los aangevraagd te worden. Bij afwijkende betalingstermijnen blijft de originele contractduur altijd van kracht.

fold faq

Hoe moet ik mijn hosting / contract opzeggen?

Om de diensten bij ons op te zeggen, dient u in te loggen op www.sity.nl. Volgens kunt u bij 'Mijn contracten' de gewenste dienst(en) beëindigen. Nadat uw opzegging is ingediend krijgt u een email om uw opzegging te bevestigen.

 

Bij een opzegging moet u rekening houden met de opzegtermijn van uw contract. Voor alle Sity.Hosting diensten is dit 1 maand. Een opzegtermijn van 1 maand houdt dus in dat de opzegging uiterlijk 1 maand voordat het contract afloopt door ons ontvangen moet zijn.


Ontvangen wij geen opzegging of ontvangen wij deze te laat, dan word het contract automatisch stilzwijgend verlengd met de standaard bij die dienst gehanteerde betalingstermijn. Bij webhosting is dit dus 1 jaar, bij dedicated servers en colocation is dit 3 maanden.

fold faq

Ik heb een bedrijf buiten Nederland, hoe zit het met de BTW?

Geregistreerde bedrijven in het buitenland hoeven in Nederland geen BTW te betalen.

Om een bestelling te plaatsen moet u een administratief account aanmaken op onze website. Hier kunt u uw BTW nummer alvast ingeven. Vervolgens dient u ons te contacteren op sales@spam-protectsity.nl met het verzoek om de BTW bij uw bestellingen achterwege te laten. Uw buitenlands BTW nummer is hierbij verplicht! Vervolgens kunt u gewoon via de website uw bestelling plaatsen. U zult zien dat bij het overzicht in stap 6 bij uw bestelling geen BTW zal komen te staan, hetzelfde geldt uiteraard voor uw factuur.

Mocht u reeds een bestelling hebben geplaatst en u komt er daarna pas achter, dan dient u eveneens een e-mail te sturen naar sales@spam-protectsity.nl. Wij zullen dan uw bestelling aanpassen en u krijgt een nieuwe factuur.

Opmerking: bedrijven binnen Nederland of particulieren wereldwijd betalen altijd de 19% BTW die in Nederland op webhosting gerekend wordt. Nederlandse bedrijven kunnen deze bij de belastingdienst eenvoudig terugvragen.

fold faq

Ik wil graag extra domeinnamen bestellen, hoe doe ik dat?

Bij aanvraag van een nieuw pakket kunt u extra domeinnamen opgeven voor registratie tijdens het bestelproces.

Als u achteraf domeinnamen wilt toevoegen aan uw pakket, dient u deze eerst zelf aan te maken in het Direct Admin controlepaneel. Vervolgens dient u ons te mailen op sales@spam-protectsity.nl en de gewenste domeinnamen door te geven, waarna wij deze voor u zullen registreren.

fold faq

Ik wil meer dan het maximum aantal domeinnamen bij mijn pakket. Kan dat?

Dat kan. U betaalt voor deze extra domeinnaam het normale tarief + 2 euro excl. BTW per jaar als domein toeslag.

fold faq

Ik zit nu bij een andere provider, toch krijg ik facturen van Sity. Hoe kan dat?

U bent toen u klant bent geworden van Sity.Hosting een contract met ons aangegaan dat automatisch ieder jaar verlengd, tenzij wordt opgezegd. Als u besluit uw domeinnaam te verhuizen naar een andere provider, is dit geen opzegging en vervalt uw contract met Sity niet. Als gevolg daarvan ontvangt u bij de verlenging van uw Sity account opnieuw een factuur.

Indien u besluit elders uw hosting onder te brengen, dient u altijd bij Sity nog schriftelijk op te zeggen. Meer informatie over hoe dit te doen, klik hier.

fold faq

Is de wet 'Koop-op-afstand' van toepassing?

Nee, de wet koop-op-afstand is bij aankopen van onze diensten niet van toepassing. U heeft, nadat u de bestelling heeft geplaatst, dus geen bedenktijd om van het bestelde product af te zien.

Een webhostingpakket met domeinnaam is maatwerk, en deze worden enkel in combinatie met elkaar verkocht (webhostingpakket zonder domeinnaam is niet mogelijk bij ons). Zodra u bij ons op de website een bestelling plaatst, gaat u per direct een bindend contract aan. Dat u pas later hoeft te betalen (14 daagse betalingstermijn), doet hier niets aan af.

Dezelfde redenatie gaat ook op voor al onze overige diensten, zoals dedicated servers en colocatie. Als u een dedicated server besteld, stellen wij deze samen naar uw wensen. Vervolgens installeren wij in overleg met u het gewenste besturingssysteem op de server, alvorens wij de server aan u opleveren. Ook dit is maatwerk. Colocatie is wat homogener, maar de voorbereidingen die wij moeten doen om uw server in ons rack te plaatsen maken de dienst alsnog een maatwerk oplevering.

fold faq

Kan ik mijn hosting pakket downgraden?

Ja. Downgraden van webhosting en colocatie is mogelijk en dit kan op ieder moment, maar dit wordt wel pas bij de eerstvolgende factuur aangepast. Indien u halverwege uw contractjaar downgrade, krijgt u geen restitutie van het prijsverschil.

Downgraden bij dedicated servers is niet mogelijk. Indien u een mindere server wilt, dient u uw huidige server op te zeggen en een nieuwe kleinere server bij ons te bestellen.

fold faq

Kan ik mijn hosting pakket upgraden?

Ja. U kunt op ieder gewenst tijdstip uw webhostingpakket upgraden naar een hoger pakket. U betaalt dan eerst enkel het verschil bij, en bij de verlenging van het huidige contract wordt gewoon het nieuwe pakket aangehouden. Voor colocatie geldt exact hetzelfde verhaal.

Upgraden van een normaal hostingpakket naar een reseller pakket is wat ingewikkelder, aangezien u dan fysiek ook van server verhuist. Dit is wel mogelijk, maar kan qua bewerkingstijd wat langer duren en u dient zelf zorg ervoor te dragen dat de website contents worden verhuisd.

Indien u uw dedicated server wilt inwisselen voor een snellere of desgewenst langzamere server, dient u rekening te houden met uw lopende contract. U kunt enkel aan het einde van iedere 6-maandelijkse periode wisselen van server. Let op dat u dit 2 maanden van tevoren aan moet geven. Ook dient u zelf zorg te dragen voor het verhuizen van al uw data en instellingen naar de nieuwe server.

Alle upgrades kunt u aanvragen door te mailen naar sales@spam-protectsity.nl .

Email

Show all / Hide all

fold faq

Kan ik uitgaande e-mailservers van Sity gebruiken?

Dit is afhankelijk van uw situatie.

Indien u een internet verbinding heeft bij Planet, KPN, HetNet, Tele2, Ziggo, XS4ALL of Online kan dit helaas sowieso niet. Zij hebben namelijk de uitgaande e-mail poort geblokkeerd. U bent bij deze providers aangewezen op hun uitgaande e-mail servers. Neem voor informatie hierover contact op met uw Internet provider (dus niet Sity!).

In andere gevallen kunt u mail.{uwdomein}.{extentie} gebruiken als uitgaande e-mailserver. Dit werkt wel pas nadat u minimaal 1 keer uw inkomende e-mail heeft opgehaald, want standaard staat relaying van e-mail uit om spam te voorkomen. Zodra u eenmalig vanaf uw IP e-mail heeft opgehaald van de server, wordt uw IP gewhitelist.

Wisselt u echter regelmatig van IP adres, dan dient u de optie 'Server voor uitgaande e-mail: Voor deze server is verificatie vereist' (zoals het in Outlook Express heet) aan te zetten. De gegevens voor verificatie zijn gelijk aan die van de inkomende e-mail.

N.B: Wij adviseren u altijd de SMTP servers van uw provider te gebruiken.

fold faq

Mag ik een mailing versturen?

Het is toegestaan om een mailing te versturen vanaf uw hostingaccount, echter op enkele voorwaarden waaraan u moet voldoen;

- U dient vóórdat u een mailing verstuurd een email te sturen naar info@sity.nl waarbij u het volgende aangeeft: tijdstip, aantal mails, betreft welke content/dienst.
- De persoon die u een email wilt sturen moet zichzelf aangemeld hebben voor een mailing
- Er moet een mogelijkheid zijn om u zelf aftemelden voor de mailing
- U maakt geen gebruik van illegaal ontvangen mailadressen.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht vragen hebben dan kunt u contact opnemen met support@spam-protectsity.nl.

fold faq

Ik krijg de melding '550 authentication required' bij het versturen van email

U krijgt bij het versturen van email via onze mail server de melding '550 authentication required'? Dit komt doordat u probeert een email te verzenden met één van onze mail servers zonder dat u bent ingelogd. Hierdoor geeft het systeem de melding '550 authentication required'. U dient bij uw email programma de optie 'voor deze server is verificatie vereist' in te schakelen. Uw gebruikersnaam is gelijk aan uw volledige emailadres, het wachtwoord heeft u destijds zelf ingevuld bij het aanmaken van het email account. Zodra u deze optie heeft ingeschakeld zult u de melding niet meer krijgen en kunt u zonder problemen emailen via onze mail servers. Mocht u n.a.v. dit bericht nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag op support[at]sity.nl

fold faq

Email komt niet meer binnen

Vrijwel altijd als u geen email meer kunt ontvangen (en inloggen op uw mailbox geeft geen fouten), komt het niet meer ontvangen van email doordat u de limiet van de opslagruimte van uw webhostingpakket overschrijdt. Uw hostingpakket heeft een maximale hoeveelheid opslagruimte, in het geval van een Small pakket bijv. 400 MB. Deze 400 MB zijn voor AL uw opslag, dus uw website, FTP data, accountgegevens EN uw email. Overschrijdt u dit maximum, dan kan er niets meer in uw account worden weggeschreven, en kan nieuwe email ook niet meer aankomen. De meeste mensen gebruiken het IMAP protocol voor het ophalen van email van onze servers, wat inhoudt dat alle emails behalve op uw pc/gsm/tablet ook op de server blijven staan. Pas als u ze verwijderd in uw mailbox, worden ze ook verwijderd op de server. Behalve de mail in uw inbox worden ook alle verzonden berichten in een map in uw email account bewaard. Zeker als u bijvoorbeeld foto's of bijlagen verstuurd, kunnen deze berichten behoorlijk groot zijn. Met als gevolg dat ondanks dat uw inbox (bijna) leeg is, uw email account toch honderden MB's aan verzonden berichten op de server heeft staan. Ontvangt u geen email meer, log dan in op het DirectAdmin controlepaneel en bekijk het gebruik van uw opslagruimte (het eenvoudigst kunt u dit nalopen a.d.h.v. de 'files' knop bovenin). Verwijder dan zoveel bestanden als nodig is om met enige marge onder uw maximale opslagruimte uit te komen, bijvoorbeeld door grote bestanden (mp3's, archiefbestanden, filmpjes, pdf's, etc.) van uw hostingruimte te verwijderen, of door de grote emails uit uw mailbox te verwijderen. Vergeet in dit laatste geval dan niet de map 'send items'/'verzondern berichten' op te schonen. U kunt uw grote emails zowel via het DirectAdmin controlepaneel (de 'files' knop) of via uw email client verwijderen. Nadat u genoeg ruimte vrij heeft gemaakt, zal in de loop van de dag geautomatiseerd door DirectAdmin uw gebruikte opslagruimte worden herberekend. Dit gebeurd niet direct, hier gaat enige tijd overheen. Nadat DirectAdmin heeft geconcludeerd dat u onder uw maximale opslagruimte zit, zullen de gemiste emails alsnog bij u worden afgeleverd. Hou er rekening mee dat het toch wel enkele uren kan duren voordat u weer email ontvangt. Mocht bovengenoemde niet de oplossing zijn van uw probleem, stuur ons dan (vanuit een ander email account) een email naar support@spam-protectsity.nl .

fold faq

Ik kan geen email meer verzenden met ADSL van Tele2

Ondervind u sinds kort problemen met het versturen van email en heeft u ADSL van Tele2? Het klopt, Tele2 heeft aanpassingen in haar netwerk gedaan waardoor al het verkeer op port 25 wordt geblokkeerd. U dient vanaf nu dus ook port 25 te wijzigen naar '587'. Indien port 587 ook niet functioneert bent u verplicht om de SMTP server te gebruiken van Tele2 zelf. Mocht u n.a.v. dit bericht nog vragen hebben dan verzoeken we u vriendelijk contact op te nemen met onze support afdeling op support[at]sity.nl.

PHP / MySQL

Show all / Hide all

fold faq

Wat is de MySQL database `test`

De tabel test is een algemene tabel die MySQL automatisch aanmaakt en waar ALLE gebruikers in kunnen komen. Zoals de naam al zegt, is dit een database voor testdoeleinden.

Iedere gebruiker op de server kan in deze database tabellen aanmaken, vullen, uitlezen, etc. Ook tabellen aangemaakt door andere gebruikers.

In principe dient u deze database NIET te gebruiken. Het kan geen kwaad als deze gebruikt wordt om even iets te testen, maar iedereen kan er dus aankomen dus voor een website is deze niet toepasbaar.

Ieder account heeft meer dan voldoende MySQL databases erbij zitten, dus maak voor uw websites gewoon een nieuwe database aan en gebruik de test database niet.

fold faq

Waarom zijn de letters bij phpMyAdmin zo groot?

Dit heeft te maken met uw 'Theme' selectie in phpMyAdmin die waarschijnlijk op 'original' staat. Indien u uw theme instelt op 'darkblue_orange' heeft u een normale (kleine) letters.

fold faq

Ondersteunen jullie ook PHP 5?

Ja. Op al onze servers wordt PHP 5 ondersteund. Door bestanden de extentie .php5 mee te geven, zal PHP 5 deze uitvoeren. .php, .php4 en .php3 extenties zullen door PHP 4 worden uitgevoerd.

Indien u wilt dat op uw site alle php scripts standaard met PHP 5 uitgevoerd worden, dan kunt u dit aangeven door middel van het plaatsen van een .htaccess file in de betreffende directory met de volgende inhoud:

Action php5-script /cgi-php5/php-cgi
AddHandler php5-script .php

fold faq

Ondersteunen jullie ook ASP?

Nee, wij ondersteunen geen ASP. ASP draait alleen (fatsoenlijk) op een Windows omgeving, en wij hosten enkel op Linux servers.

Het beste is om te kijken of uw applicatie niet omgezet kan worden naar PHP of dat u een andere standaard applicatie uitzoekt.

fold faq

Mijn scripts willen niet connecten met de database

Sommige PHP scripts gebruiken het commando mysql_pconnect(), wat een verbinding met de database maakt die NIET gesloten wordt maar altijd actief blijft. Aangezien dit ervoor zorgt dat de database op een gegeven moment overbelast wordt, is deze functie op alle Sity servers uitgeschakeld.

Door mysql_pconnect() in de scripts te veranderen in mysql_connect() werkt alles blijvend naar behoren. Verdere aanpassingen aan de scripts zijn niet nodig.

fold faq

Ik krijg vaak 'Internal Server Error', wat is dit?

Foutmelding 'Internal Server Error', ook wel 'error 500' (501) genoemd.

Dit betekend dat het door u gebruikte systeem niet overweg kan met mod_security en dus een '500' genereert.

Wij kunnen mod_security voor u uitschakelen, dit kan enkel per domeinnaam. Wij veroeken u dan om een email te sturen naar support@spam-protectsity.nl o.v.v. uw domeinnaam met het verzoek om mod_security uit te schakelen.

fold faq

Ik krijg remote geen verbinding met de MySQL server

Om veiligheidsredenen zijn de MySQL databases standaard niet te benaderen van buitenaf. Vanuit thuis of vanuit een andere server kunt u dus niet direct een verbinding maken.

U kunt echter zelf in Directadmin hosts/IP adressen toevoegen die wel verbinding mogen maken met uw database. Hiervoor logt u in in uw Directadmin controlepaneel, gaat naar 'MySQL Management', klikt u op de desbetreffende database en vervolgens kunt u onderaan bij 'Access Hosts' de hostnaam of (bij voorkeur) het IP adres toevoegen.

fold faq

Hoe voer ik PHP scripts uit via cron?

PHP Scripts uitvoeren via cron kunt u instellen in uw DirectAdmin paneel (http://uwsite.nl:2222/).

Vervolgens voert u bij "Command" het volgende in:
/usr/local/bin/php /home/klantnaam/domains/uw-domein.nl/public_html/mijnscript.php

Let op de spatie tussen /php en /home !!

Dus indien uw accountnaam c2511abc is + uw domeinnaam uw-domein.nl is, en u wilt test.php uitvoeren voert u in:
/usr/local/bin/php /home/c2511abc/domains/uw-domein.nl/public_html/test.php

fold faq

Hoe kan ik mijn (Criminals) PHP/MySQL website optimaliseren?

Als u een website bouwt of een standaard criminals script gebruikt, zitten daar een heleboel MySQL queries in die bij iedere aanvraag de server opnieuw belasten. Vaak zijn dit echter semi-statische dingen -dingen die slechts eens in de zoveel tijd veranderen-, zoals statistieken, menu's, chatwindows, polls, site headers, etc. En vaak hebben deze tevens count() MySQL queries die erg veel processorkracht gebruiken.

De beste manier om sites te optimaliseren, is door al deze onderdelen los weg te schrijven naar een HTML of PHP bestand welk het hoofdscript include(). Door alleen deze losse bestanden te updaten als er daadwerkelijk iets veranderd is (als er een nieuwe gebruiker of chatregel is toegevoegd, iemand de poll ingevuld heeft, er een nieuw menu-item is aangemaakt, etc), voorkomt u enorm veel MySQL queries en dus ook serverbelasting.

Door pagina's op deze wijze te optimaliseren, kan één enkele pagina-load van bijv. 4 seconden per pagina teruggebracht worden naar 0.07 seconden! Evident mag zijn wat dit voor de serverbelasting betekend.


Verder is het verstandig om -nadat bovenstaande optimalisaties zijn uitgevoerd- nog eens met een kritisch oog naar alle MySQL queries te kijken. Enkele punten waarop gelet kan worden zijn:

  • Zorg ervoor dat alle database verbindingen die gemaakt worden, altijd worden afgesloten door mysql_close()!

  • Zijn alle count() opdrachten wel echt nodig? Ondanks dat het misschien dubbelop lijkt, is het qua processorgebruik veel voordeliger om count-waarden los in een tabel op te slaan i.p.v. om deze met een count() query op te vragen (bijv. het aantal forumposts in de tabel van de thread opslaan). Maak desnoods een losse tabel met enkel count waarden of schrijf de benodigde output naar een file in de webhosting map.

  • Als u al wilt tellen hoeveel waarden een tabel bevat, doe dat dan niet door select * from tabel en vervolgens mysql_num_rows() op te vragen, maar doe dit met select count(veld) from tabel en dan de enige waarde uit te lezen!

  • Is het niet verstandiger om alle waarden van een tabel aan het begin van een script in een array in te lezen, i.p.v. om bij iedere regel van een andere tabel de waarden opnieuw uit de 1e tabel op te vragen?

  • Gebruikt het LIMIT commando bij select queries als slechts een beperkt aantal resultaten benodigd zijn. Als bijvoorbeeld slechts 1 of 8 regels uit een tabel nodig zijn, zet dan achteraan de query LIMIT 0,1 resp. LIMIT 0,8. Hierdoor stopt MySQL direct nadat het aantal gevraagde resultaten gevonden zijn, in plaats van alle resultaten te verwerken.

  • Gebruikt het LIMIT commando bij update queries als bekend is dat slechts een beperkt aantal regels getroffen worden door de query. Als bijvoorbeeld slechts 1 regel geupdate moet worden, zet dan achteraan de query LIMIT 1. Hierdoor stopt MySQL direct nadat het aantal gevraagde bewerkingen uitgevoerd zijn.

  • Bij gebruik van gelinkte tabellen (d.m.v. join of door 2 tabellen via where te koppelen) kan het qua processorkracht soms veel voordeliger zijn 2 eenvoudigere losse select queries te gebruiken dan 1 complexe.

  • Sla gecodeerde tekst die voor weergave nog bewerkt moet worden, tevens bewerkt op. Een voorbeeld hiervan zijn forumposts die UBB codes of smileys gebruiken en waaruit vóór weergave de codes omgezet moeten worden naar HTML. Door deze bij het opslaan van het bericht al bewerkt in een 2e tabelveld op te slaan, wordt voorkomen dat bij iedere weergave veel bewerkingstijd en dus processorkracht gebruikt wordt.
fold faq

Draait PHP in Safe mode?

Nee, PHP draait op onze webhosting pakketten NIET in safe mode, aangezien in safe mode veel standaard en zelfbouw scripts niet gaan werken. Zaak is dus wel dat u in uw eigen script exploits goed dichttimmert!

U kunt wel zelf Safe Mode aanzetten. Hiervoor dient u een .htaccess bestand in de public_html map te uploaden waarin u Safe Mode aan zet.

Resellers

Show all / Hide all

fold faq

Waar moeten .NL registratiecontracten heen gestuurd worden?

Indien u gebruik maakt van een WinODR licentie, moet u .NL registratiecontracten niet naar Sity sturen, maar naar ODR. Het faxnummer van hun is 020-5248174. Mailen kan ook naar info@spam-protectopendomainregistry.net , maar zorg ervoor dat de attachments niet groter zijn dan +/- 400 KB ! De factuur ontvangt u uiteindelijk van ons. Indien u een enkele losse domeinnaam besteld zonder WinODR licentie, zijn geen formulieren nodig.

fold faq

Mijn klant wil Criminals draaien, mag dat?

Ja en nee. Nee, dit mag niet binnen uw resellerpakket. Criminals games plaatsen wij wegens instabiliteit namelijk op een aparte server, server 13. Hiervoor gelden speciale tarieven. Indien u als reseller aan uw klant Criminals webhosting wilt aanbieden, dient u hiervoor een apart hostingaccount op server 13 af te sluiten. Op de standaard tarieven die wij hiervoor hanteren, krijgt u 15% korting (op de prijs excl. BTW). Deze pakketten kunt u vervolgens weer tegen uw eigen prijs doorverkopen aan uw klant, de specificaties van de pakketten kunt u echter niet aanpassen.

fold faq

Domein in ODR blijft op pending staan

Als een domein in WinODR op 'pending' blijft staan heeft dat meestal te maken dat er fouten zijn in uw registratie. U kunt de status van een domein in ODR opvragen door te mailen naar support@sity.nl. U zult daarop spoedig een bericht ontvangen met wat er misgegaan is tijdens de registratie van uw domeinen.

fold faq

Wat heb ik aan een eigen IP of eigen DNS ?

Een eigen IP is eigenlijk maar nuttig voor 1 ding: bescherming bij een DDoS. Indien een website van een willekeurige reseller geDDoSsed wordt, houdt dat in dat het hoofd-IP van de server onbereikbaar zal zijn. Hierdoor zijn ALLE websites die op dat IP draaien, ook die van andere resellers dus, offline. Dit kunt u voorkomen door als reseller een eigen IP als optie erbij te nemen, en daar uw websites aan te koppelen. Bij een eigen DNS zitten 2 eigen IP adressen. Eentje ervan kunt u ook gebruiken om websites op te hosten, met het hierboven beschreven voordeel. Daarnaast heeft u bij domeinregistraties eigen nameservers, genaamd ns1.'mijnhosting'.nl en ns2.'mijnhosting'.nl, waar 'mijnhosting' natuurlijk uw eigen (hoofd)domein is. Heeft u geen eigen DNS, dan worden de nameservers bijvoorbeeld ns17.sity.nl en ns18.sity.nl . Met eigen DNS servers zien mensen dus niet dat u bij Sity host, en, mocht u ooit toch willen verhuizen naar een andere provider of mocht u straks een eigen (dedicated) server willen, dan hoeft u niet van al uw klanten de nameservers te veranderen wat een hoop werk en down-time scheelt.

fold faq

Moet ik domeinnamen via Sity bestellen?

Als reseller hoeft u niet noodzakelijk uw domeinnamen via Sity te bestellen. U bent vrij om met elke aanbieder van domeinnamen in zee te gaan. In principe hoeft u als reseller enkel het resellerpakket bij ons af te nemen, u bent dus niet gebonden aan de domeinnamen zoals wij die aanbieden of aan het ODR pakket.

Dedicated

Show all / Hide all

fold faq

Worden er backups gemaakt van mijn server?

Iedere gebruiker blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor zijn backups! U dient dus zelf op je server backups in te stellen. Dit kan vanuit Linux zelf, of vanuit een controlepaneel zoals Direct Admin.

U kunt backups maken op een harddisk in de server zelf en/of backups elders opslaan. Maakt u alleen backups op een eigen harddisk en raakt vervolgens de harddisk defect, dan zijn alsnog alle gegevens verloren. Wij raden daarom altijd aan om je backups remote op te slaan via het FTP protocol.

Heeft u zelf geen FTP server voor backups staan, dan kunt u deze bij ons afnemen. Wij hebben hiervoor meerdere eigen backup servers met RAID-5 configuraties in ons netwerk staan. En indien u een extra netwerkkaart in uw server bouwt of laat zetten, kunnen de backups lopen via een los gigabit netwerk wat niet bij het dataverkeer van uw server wordt meegerekend.

De kosten zijn afhankelijk van de hoeveelheid GB's opslagruimte die u nodig heeft. Worden slechts van een paar websites bestanden met databases en server configs gebackupt, dan bent u voor een dagelijkse volledige backup slechts 10 euro per maand kwijt. Heeft u echter een aardig volle webhosting server of moet een complete FTP site gebackupt worden, dan zullen de backupkosten hoger liggen.

fold faq

Hoe beheer ik een Linux server?

Een zeer uitgebreide how-to over dit onderwerp en over het beheer van Direct Admin op een dedicated of colocated server, kan hier worden gevonden:

www.directadmin.com/forum/showthread.php

Colocatie

Show all / Hide all

fold faq

Wat voor behuizing heb ik nodig bij colocatie?

Servers kunnen geplaatst worden in een normale desktop kast of middletower (welke gekanteld geplaatst zal worden), maar dit raden we ten zeerste af. Een normale pc kast neemt namelijk erg veel rackruimte (U's) in beslag, welke 10 euro per U (= 4,5 cm hoogte) per maand kosten. Een normale kast is minimaal 2,5 tot 5U hoog, wat inhoudt dat per maand al maximaal 36 euro extra betaald wordt alleen voor de kast. Daarnaast is de airflow in standaard pc kasten vaak niet optimaal voor plaatsing in racks en kan dit ook problemen veroorzaken.

Wij raden iedereen voor colocatie aan om gebruik te maken van 19-inch rackmount kasten, bij voorkeur 1 of 2U kasten (Pentium IV processoren hebben vaak een 2U kast nodig voor een goede koeling voor de processor). Ondanks dat dergelijke kasten relatief duur zijn, zijn deze na een paar maanden al terugverdiend doordat geen extra U's betaald hoeven te worden. Door een zo klein mogelijke kast te nemen, is de colocatie dus zo goedkoop mogelijk.

fold faq

Wat houdt x Mbps dataverkeer in?

Dataverkeer kan worden gemeten in Gigabytes (GB) en Megabits per Seconde (Mbps). GB houdt puur het gemeten dataverkeer in (zowel inkomend als uitgaand), Mbps is gebaseerd op de gemiddelde hoeveelheid dataverkeer per 5 minuten.

Op maandbasis wordt bekeken hoeveel verkeer de server heeft getrokken, volgens de zogenaamde 95% percentile berekening. Dit houdt in dat van de momenten met het hoogste verkeer 5% (circa 36 uur) aan pieken wordt afgetrokken, van de resterende 95% van de tijd wordt de hoogste piek gepakt en die wordt gebruikt als de te verrekenen hoeveelheid dataverkeer van die maand.