Onderhoud en support

Onderhoud en support

Bij het runnen van een eigen server komt veel kijken op het gebied van beheer, onderhoud en support. De meeste bedrijven hebben echter niet de known-how of het personeel in dienst om dit (volledig) te verzorgen. Geen zorgen, dit kan Sity Hosting voor u doen, ook als u niet bij Sity gehost wordt!

Sity Hosting heeft zeer ervaren systeembeheerders in dienst met vergaande kennis van Linux, FreeBSD en Windows Server systemen. Vooral op het gebied van Linux (hieronder vallen distributies zoals Red Hat, CentOS, Debian, etc.) hebben wij ongeëvenaarde parate kennis die vrijwel niemand in huis heeft.

Voor colocated servers bieden wij de volgende contract-gebaseerde supportpakketten aan:

Secure Contract Support

Voor standaard periodiek onderhoud, dus het updaten van Linux en andere programma updates en het 'secure' houden van de servers, is het mogelijk om een onderhoudscontract af te sluiten. Een maandelijkse checkup en het tussentijds dichten van ontdekte beveiligingslekken kost 40 euro per maand per server, bij 5 of meer servers kunnen wij hier nog korting op geven.

€ 40,00 per maand (47.60 incl. BTW) 

Dedi/Colo Contract Support

Voor colocation of dedicated servers hebben wij een maandelijks pakket waarbij naast het up-to-date en 'secure' houden tevens installatie/aanpassing van software aan de wensen van de klant mogelijk is voor 60 euro per maand per server. Dit geldt niet voor shared-hosting servers, aangezien uit ervaring is gebleken dat de individuele gebruikers zoveel specifieke wensen hebben dat hier veel meer tijd in gaat zitten en deze tijd niet te ramen is.

€ 60,00 per maand (71,40 incl. BTW) 

Software Emergency Contract Support

Voor ernstige softwarematige storingen die direct opgelost moeten worden, kunt u ook bij ons terecht. Om een snelle response tijd te kunnen garanderen, is het echter noodzakelijk om een contract met ons af te sluiten zodat bij ons alle gegevens al bekend zijn. Dit contract kost 20 euro per server per maand, alle werkuren worden gefactureerd à 37,50 per uur (i.p.v. de reguliere 42 euro). Bij dit contract wordt tijdens werkuren direct ingespeeld op gemelde ernstige storingen, buiten werkuren is de responstijd geformuleerd als 'asap', welk afhankelijk is van de locatie en bezigheden van onze beheerders. Dit houdt in dat deze bij de eerste mogelijkheid voor Internet toegang zal zorgen het probleem op te lossen.

€ 20,00 per maand (23,80 incl. BTW) + € 37,50 per uur

Alle overige werkzaamheden vallen onder:

Hour-Based Support

Het meeste werk berekenen wij in werkuren, met een minimum van 15 minuten per call. Men is niet verplicht om een contract aan te gaan of om maandelijks een fee te betalen, u kunt ons gewoon inhuren op het moment dat onze diensten nodig zijn. Het is wel beter om contact te leggen met ons als u interesse heeft, zo kunnen wij in spoedgevallen sneller reageren.

€ 42,00 per uur (49,98 incl. BTW)

Alle contracten zijn voor minimaal 3 maanden met een opzegtermijn van 1 maand.